Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

NEJ TILL SOCKER!!!

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället.

Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!???

Det är tvärtemot jävligt dumt och om barnet dessutom inte vet vad det är varför introdusera det för barnet????


Tänk till med hjärnan gott folk! Vi mäniskor har slutat gjort det och det dröjer nog inte specielt länge innan djuren tagit över täppan!



 


Barn behöver inte godis, de behöver engagemang!!!


Glad sockerfri posk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Av mirelle - 10 mars 2013 09:58


Tänk va underbara, jag är ledig denna helg och ja det är 20 minus. Just min tur. Men jag är inte bitter.   Igår passade vi på att göra lite nytta i stället. Först dumpade vi av elvis hos min mormor och morfar där han hade superkul hela dagen med ...

Ovido - Quiz & Flashcards