Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Det råder inga tvivel om...

Av mirelle - 19 april 2010 14:03

att det fins en liten person i min mage.

Det är helt galet va mycket det lilla livet lever om där nere!   


Det är såå spänanade...


 Ja livet käns bra nu, riktigt bra. vaknade i morsche av en massa rultande i magen. Nån tränade visst på kullerbytter. Låg och drog mig en braa stund och det var så skönt att inte behöva kliva upp till en viss tid. Men vid 10 fick det räcka med slumer och jag gick upp och gjorde mig lite rostat och oŽboy. gott. och till det löste jag lite suduko sen var man igång och laddad för nån aktivitet och det blev till att måla klart väggarna i sovrummet. Så det enda som är kvar att göra där nu är  att lägga in golv, vilket kommer på torsdag om allt går som det ska.

Det blev golvabias fanergolv i plank i valnöt. snyggt!!! och sen måla och sätta in golvlister, foder till dörr och måla dörren. Det kommer nog bli nodvändigt att kapa dörren lite nertill för att golvet bygger så mycket men jonny han har maskiner han som kan allt visst! så det blir nog bra det. Käns bra att jag har gjort klart "min" del av jobbet!  efter målingen har jag mumsat i mig en banan och bara suttit här och läst lite bloggar och bara varit. käns så jäkla bra allt.


Ja för solen skiner, snön smälter, jag har fått jobb och så är det en massa roliga saker som händer framöver så ny bara njuter jag och är lycklig.

 funderar på att ta en promenad ner på stan i dag eller i morgon och se om det fins nån tid hos Hår fixarna, min nya favo hår salong. blev så jäkla nöjd sist jag var där. det är väldigt få gånger jag är nöjd efter att jag varit hos frissan så det är kul när man entligen stöter på nått bra. men det fins ju lite att välja på i denna stad. frisörer fins det gott om!!


 nu vill jag iaf ut i solen. är även väldigt glad över att jag hittade en vårjacka jag kan stänga igen. den kan jag säkert ha veckan ut iaf :)

det är så svårt att veta om det är lönt att köpa sig nått nytt som man ändå bara kan ha och behöver ha bara en liten tid framöver. har ju funderat och kollat lite på vårjackor men snart är det sommar och då räcker det ju med en själ eller liknande.  jag får hålla koll på sekond hand butikerna. hittar jag nått billit så spelar det ju ingen roll. men kan säga att min syn på klädshopping har förendrats ganska så mycket sen jag blev gravid och börjat växt. intresset fins lixom inte längre! bra egenterligen ju!

 nää nun ska jag ut!

bay bay.


ps. tack tusen tack tjejer för en otroligt trevlig lördag!

allt var supergott, superkul och supermysit.

ni är bäst!!!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards