Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

mårgonstund har aprikoskräm på hyllan!

Av mirelle - 2 juli 2010 08:05

ja för där hamnar allt nu. vet inte om det är så att mitt bordsskick har fått lämnat plats åt nått annat för det är long gone. numer borde jag alltid använda haklapp när jag äter för annars så får jag gå omkring med fläckar på byst och mage. för det mästa mage.


kan hända att min kära storebror kommer hem idag. det är iaf vad rykterna säger. har iaf drömt att jag ska träffa han. får hoppas att det blir så. SNART!!


Ja och fötterna de sväller och sväller. käns som att gå omkring på två blåmärken och vill jag sträcka på tåna så käns det som de ska gå av. inte ont av utan bara av! (?)


Nedräkningen är i full gång, 4 dar har jag kvar att jobba. längtar nu till ledighet men med min tur så lär jag väll inte få några mamma pengar så allt går åt helvete som vanligt. blir förbannad bara jag tänker på det. jag tror jag ska sopa det problemet under mattan ett tag. orkar inte tänka på det.


Igår blev en lång men trevlig dag. jobbade som vanligt mycket folk men små köp, kom hem och ställde mig vid spisen och gjorde vegansk paj åt melinda och hennes kompis lisa som var på besök. sen satt vi och surrade tills kl nästan va 12. och jag väldans slut men kul var det. Lustigt det dära egenterligen. det var längesedan jag var uppe så sent och ändå så vaknade jag en halvtimme före väckarklockan i morshe. jag har verkligen hunnit med mig, är pigg och ja det är ju super. och lustigt.


Jag är så glad över att vi fått orning på altanen nu. det är så fint där fast det är klart. det är ju inte färdigmålat, planket är inte klart och vi har inte oljat trallen än. men det duger ändå för mig. för nu kan jag sätta mig med en kopp därute i solen på mårnarna och bara lyssna på stan och ha det gött.


faktist så känner jag mig klar och det är inte nån panik. jag tror jag kommit i balans för en dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards