Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

och så kom elvis till världen...

Av mirelle - 14 juli 2010 15:19

jaha då var man mamma då, så där helt plötsligt och "oväntat".

visst att det är två veckor för tidigt och är egenterligen inte så märkvärdigt men som sagt helt otroligt oväntat. vi var INTE bered överhuvud taget.

 Tanken var att vi efter besiktningen av bilen skulle ta en tur till birsta i fredags för att införskaffa skötbord, bilbarnstol och allt annat som vi inte hade hunnit med men se det ville vist inte vårt lilla kryp.

 Utan kl 3.30 på torsdags morgonen (min första lediga dag) så gick vattnet. jag var som en liten fontän. Vi ringde till förlossningen och fick åka upp direkt för att vi inte visste om huvudet var fixerat än. väl där mätte de samandragnigarna i en makapär och det var nog första gången jag lagt märke till en samandragning. men det var tydligen lugnt så vi fick åka hem med en ny tid samma dag kl 13-14 tiden. vi kom hem och så brakade det loss. ont så in i helvete, spydde och hade mig så vid kl 6 var vi på väg tillbaks till förlossningen och där så var det i full gång med värkarna och jag visste varken ut eller in. Men jag tror att jag hade tur med barnmorskan och undersköteskan jag fick för de var riktigt duktiga och hjälpte hjätte bra (tusen tack till dem). jag fick en akupunkturnål i skallen, duscha och tack och lov för lustgas. Så höll det på ett tag och kl 10.05 var han ute.


Det är otroligt va lätt det är att ta till sig ett barn. Jag har alldrig nånsin känt en så djup och ren kärlek till nån förut. Mamma älskar dig gubben.  

Elvis 3 dagar gammal.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards