Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

sen kanske...

Av mirelle - 11 augusti 2010 09:46

jaha, då sitter jag här i min nya vita, mjuka, fina morgonrock jag fick av mamma i födelsedagspresent. den är fortfararande vit, mjuk och fin för att jag inte hunnit använda den tillräkligt för att den skulle ha genomgått en tvätt än. efter det är det kört så jag passar på att njuta. Jag har en skål i min "hand" (egenterligen har jag ett tangentbord, men jag försöker skapa en stämning här) som innehåller fil, flingor, torkad annanas och färsk banan. gott. Elvis ligger och sussar inne på storsängen. han ser ut som en liten myra. men han växer och växer. igår när vi var till bvc och mätte och vägde han så vägde han 4550 g. han har alltså gått upp 1,5 kg på 4 veckor. det är också en otrolig grej att han redan en månad gammal. fast å andra sidan så käns det ju som han varit här i ett år. min lille dyng abbe.


Jonny är inne på sin andra jobbvecka sen elvis kom. käns tomt utan han. jag var lite orolig för hur det skulle gå att vara tillsammans med jonny i 3 veckor. jag tänkte att det fans en risk för att man skulle gå varan på nerverna att vara uppivaran dygnet runt så länge men det gick riktigt bra och nu vill jag ha han hemma hela tiden. ett helt år hade varit lagom :)

tur för mig så är det inte alls svårt eller jobbit att vara ensam med elvis för han är nog världens snällaste unge. när han är vaken så ligger han bara och kollar sig omkring och fiser. han fiser mycket. annars så äter han eller sover. så det går bra. mycket bra. det är otroligt vad man kan egenterligen.


det är svårt att återge vad som hent den senaste tiden för jag vet inte riktigt. dagarna smälter ihop och man gör egenterligen inte så mycket. att åka och handla en dag tar hela dan och ska man besöka nån så är det en hel vetenskap. det är inte bara att hoppa in i bilen och fara. men man lär sig. tur att jag inte behöver göra nått annat än att ta hand om sonen. men iaf så kan ja berätta att garderoberna är beställda och vi kommer få dem hemkörda till dörren. tuvär så gick visst frakten på 900 kr vilket var hjävligt dyrt men det är ju svårt att hålla på just nu så då får det bli så då. nu måste vi bara hitta nån som vill montera ihop rasket!!! för det kommer vi inte hinna med heller. pluss att det ska monteras här hemma hos oss så det lär bli en massa special byggen för att få det rakt.

allt ska krongla tycker jag. det är inte bara att gå och köpa ett par garderober och skruva iho pch ställa där de ska utan det är en massa skit som tillkommer och ställer till det. men vi få se hur det slutar. de är ju på väg hit iaf. vi kastade med ett hörndataskåp med så nu snart är det dax att återgå till normalt liv här hemma. ska bli skönt att få bort byråerna från köket.


jag skickade även efter lite klädser från ellos igår. behövliga grejer som amningsbh, amnings topp osv. det är så sjukt dåligt utbud på de grejerna i den här stan. trisst men tanke på att så många som skaffar barn nu. när jag beställde kläderna så kollade jag runt lite på filavdelningen där på ellos och hittade en gammal film jag inte sett på evigeter som... ops elvis ropar måste gå... 


 
 
Ingen bild

Hanniipie

12 augusti 2010 18:36

Jag kan montera!!! Jag älskar att montera!! Jag är bäst på att montera! Montera är min grej! :P Huhu! Puss. Jävligt fiin bild på Elvis! Han är såå lik Jonny :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards