Direktlänk till inlägg 1 september 2010

vatten, vatten, vatten

Av mirelle - 1 september 2010 19:15

Jag är ju så törstig. Hela tiden. Inte så bra med tanke på hur dålig jag är på att dricka just vatten. men det är ju klart det är ju lättare när kroppen verkligen skriker efter det.

Jag har läst (en hel del) om amning och dylikt att man ska dricka en liter vatten extra när man ammar, meen om man knapt dricker en liter vatten om dan hur kommer det inte gå då då? ska jag helt sonika tvinga i mig 3 l vatten eller vad?


jaa det får gå som det går. en annan sak som är bra med amningen är att kilorna rasar. jag kan tillochmed ställa mig på vågen med kläderna på och käna mig nöjd och glad. hur offta har det hänt? och det är trotts att jag vräker i mig karra och bakverk. men det MÅSTE jag vänja mig bort annars kommer jag väll få ett kakmånster med socker beroende till son.

och det vill jag inte honom.


nää, så här får det bli. långa promenader, mycket vatten och totalförbud mot sötsaker. låter ju som ett trevligt liv. men vad vill jag helst? äta gott och sitta inne eller se tjusig ut och må bra?

precis!


Nu ska jag ha lärt mig hur man lägger upp bilder på datorn. Jonny fick ta det väldigt sagta och pedagogiskt såå jag borde klara av det i framtiden. här kommer iaf lite bilder på senaste tiden.


Eftersom jag är som jag är så bestämde jag mig för att göra en egen mobil åt elvis. han var föga intreserad. 

  Bildbevis på att Evis verkligen har mött sin morbror ifall det inte skulle ske igen!? :/

  En dag i hamnen med lilla familjen

 

    Jag och Elvis för ut till berga och hälsade på mormor, moster och morbror. här håller de på att rensa lite ogräs så att vi skulle ha en sandfläck att sitta på för det fins ju så lite sand där??

   mys med pappsen

  Vi var ju tvungen att ta en bild på våran supergröna bärsele. klär oss!


 

Elvis testar sin overall för förta gången. Han ser ut som en liten eskimå. en söt liten eskimå!!

   

Hittade även denna fagra bild på mina gravidfötter. inte nog med att de ser stora ut de han bli större. tack och lov är mina fossingar helt återställda.

     

Slutligen en bild på min älskade altan. nu är det dock mycket mer blommor och grönska där. så himmla mysigt när man tänder upp alla ljus mörka sommarkvällar!

älskar mitt hem och min lilla familj!


Nu låter det som det är dax för lite kvällste och soffmys!

puss å hejj

 
 
lurren

lurren

18 september 2010 08:59

tjena mirkan! jag bara älskar ditt hemgjorda babygym!:D och du skryter nog inte tillräckligt om lille elvis för han är verkligen vacker och go! världens bästa elvis!!1 :D kram från oss

http://maddelusken.blogg.se

mirelle

19 september 2010 13:42

tackar tackar!! :D nää jag gör nog inte det för han är verkligen vacker och go! många kramar tillbaks!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards