Direktlänk till inlägg 12 september 2010

DISCO Oh oh ooo

Av mirelle - 12 september 2010 20:36

Idag fyller min lillebror Morris 8 år och han hade disco för hela klassen. Detta får ju förståss följder i min lilla minesbank! tankarna for fort som en oljad blixt tillbaka till tiden då alla tjejerna ville vara baby spice, killarna såg ut som Nick i back stret boys och mobilernas tid inte än hade slagit igenom och man fick två stycken jänka för 50 öre. Den tid då buss 129 långsjön var fullproppade med busiga ungar som kallade varan för glasögonorm eller bög om en kille hade hål i fel öra och andra liknande "tuffa" föroläpningar. Den tid då jag gick i fyran, var längst av alla tjejerna i klassen, spelade fotboll, hade särsvenska, lekte krig med store broschan och grabbarna i granbyn och gick på disko i aulan på Kyrkmonsskola!

BACK IN THE DAYS


det är lustigt för bara här om dag satt jag och min föralltid vän Hanna och snackade på en parkbänk i solen om att det snart är dax för 10 år sen 9:an och undrade vad alla gör nu för tiden och vi konstaterade att det hade varit kul att få träffa alla från mellanstadiet också och se vad det blev av alla de barnen. Ja inte är de några bärn längre iaf.

Det är som att tiden tog sig en mickropaus och man fick tid till att minas för ett ögonblick och ju mer man pratar om minnen ju fler kommer tillbaka till en. Likt en spricka i en vattenledning så bara forsar glada, pinsamma, jobbiga och oförglömliga minnen ut i världsuniversum. Dammar av sig hjärndammet och bara blir utalade och utnyttjade.


Tänk om man bara för en enda kväll fick komma tillbaka till den tiden när man hade blommiga taits, käkade chips, drack coca cola, spanade efter den snyggaste killen i lokalen och gick och la sig klockan 12 en lördagskväll drog en stor suck av lycka och bara somnade in till känslan av en helt fantastisk lyckad kväll...


eller är det kanske det jag redan gör?

;)

 
 
Ingen bild

Melinda

22 september 2010 10:09

Hha! Jag förstår vad du menar med minnen, jag brukar kalla dem skamsvallningar, när man minns något pinsamt man har gjort och bara ryser till lite över själva minnet. Nu fick jag en hel bunt av dem när ajg läste detta =)

 
Ingen bild

Elin

7 oktober 2010 20:50

URK vad du får oss att låta gamla å gråa. fy på dig. men ja disco i aulan var ju en hit :P

 
Ingen bild

kristina

29 oktober 2010 08:54

men mirelle, vad kul att läsa din blogg, och vad bra du skriver, jag skrattar! som en spricka i envattenledning....
kramar från oss,k och s.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards