Direktlänk till inlägg 23 september 2010

bortskämd

Av mirelle - 23 september 2010 14:49

jag har left mitt nya liv nu i 2,5 månader och fått till vissa rutiner. det har varit jätte skönt och gått väldigt bra. 2 ggr per natt har jag fått gått upp för att ammat men kunnat sommna ibland före elvis som legat i godan ro och ätit klart. Men i går kväll hände det nått. Förutom att han inte sovit nått på nästan hela dan så trodde jag han skulle somna av sig själv nästan när vi gick för att lägga oss vis 22 tiden men icke. han tokvägrade vara ens lite trött och inte ville han äta heller. när kl var 1 på natten så började han nicka till och somnade sittandes utan att ha ätit sig till söms och hör och häpna sov helt oavbrutet till kl halv 8 i morshe. inte vet jag om det beror på att han var helt utmattad eller om det håller på att ske förendringar här i huset. det är väll bara att vänta tills i kväll och se vad som händer. Känner nu att jag har varit väldigt bortskämmd med trygga nattider. det är väldigt enerverande att inte veta hur kvällen och natten kommer att se ut.

just nu så ligger han ute på vår (älskade, jag vet inte vad jag skulle vara utan den) altan och sover i sin vagn, som för övrigt börjas kännas lite liten?!. han är så fin och go och världens snällast unge... än så länge.


kan säga att jag har ingen aning om vad han väger eller hur lång han är nu för vi har inte varit hos bvc sen den 9/9 och fick inte ny tid fören den 7/10 alltså en hel månad emmelan och han växer ju så det knakar. ska verkligen bli kul att få veta vad han är uppe i. det är kanske mindre kul att han ska få sin första vacc spruta. läskit.


har haft en massa pyssel för mig på senaste tiden. dels har jag borjat sticka med alltid samma opptemist så här på hösten men det slutar alltid med att inget blir klart, några möbler har blivit ommålade och skitsnygga blev de, sen har vi gjort hand och fotavtryck på elvis son jag tidigare nämt gick så där pluss en massa andra småsaker i hemmet. käns så bra när det är gjort.

jag har en massa vakendrömmar på nätterna där jag fantiserar om hur jag tapetserar om i stugan och fixar och trixar överalt så sen när man vaknar så kliar det i fingrarna och jag vill bara sätta igång med allt och det är så frustrerande för jag har grejjerna och kunskapen men ingen tid eller möjlighet. så det får bli till sommarn. som allt annat!!


nu är det dax att låga lite mat åt gubben. i dag blire "pyttipanna ala vi tar vad vi har i frysen och kylen och annvänder upp det för en gångs skull"


   

 En nöjd målar tjockis

resultatet

    

en koulör bomb!!



pyttsan på er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards