Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

bästa stunden på dan

Av mirelle - 21 oktober 2010 09:58

är mornarna i den här trevliga lilla men tillräckliga lägenheten.

Elvis brukar vakna vid 9 och då är han såå mysig, uyvilad, trött men lite småbusig. vill vara uppe men somnar bara helatiden och så ler han så stort och sött min lilla ängel. Man bara smälter.


Det börjar bli kallt ute nu, jag har löst det gemon att hålla mig inomhus men i dag tror jag nog att vi ska ta oss en promenad med vagnen ska bara försöka hitta på nån frukost först. alla enkla klassiska frukost ingridienser är slut så då får man ta fram tankeknölen och fundera ut nått nytt. Har gett mig fan på att vi bara ska handla mat 1 ggr i månaden och jag vet att maten räcker så länge med men som sagt man är ju lite bekväm också. på tal om mat så har vi bjudit över en kompis till mig och hennes kille på middag på lördag. det ska verkligen bli kul. kommer knappt ihåg när vi bjöd hit nån på mat och spel sist. visst paserar det folk här men det är så korta besök. ska nu förstäss göra tvärtom det jag jusst skrev om att bara handla en gång i månaden med att handla mat tills på lördag jag ska bara komponera ihop en meny föst. det lutar nog åt en svamp sås/soppa med grädde, vitt vin och lök antingen som förett eller sås till varmrätt också är efterrätten bestämd och det blir en blåbärspaj med vaniljsås. muuums :P

längtarrrr


Jag ska se om jag kan ta och få tummen ur i dag och ringa alt. gå till himmlabadet och prata med dem om babysim. det verkar så mysigt och kul oc jag har inte badat i basäng sedan i vintrass tror jag. länge sedan iaf. så det hoppas jag verkligen på att det kan bli en verklighet men som sagt så måste jag ju höra av mig först -annars går det ju inte...


jag ska ta och googla det på en gång.

krams

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards