Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

små fiskarna, små fiskarna...

Av mirelle - 27 oktober 2010 19:34

är lustiga att se...


japp då var det klart! igår var jag och elvis på våran förata babysimlektion på himlabadet. Det gick väldigt fotr från att jag började kolla upp om babysim för de hade en omgång som började redan i går för nybörjare. himla tur för mig det.

det jag var mest nervös inför var hur jag skulle klara av själva prossesen att klä om mig själv, klä om elvis, duscha och hitta rätt etc. men det var som att de hade tänkt på allt och personalen var hjätte trevlig och hjälpsam. så allt gick som smort.

När det var dax för vattnet så gick även det väldigt bra. det var sköna 36 grader varmt i vattnet och golvet var inställt på 120 cm. Perfect!

elvis trivdes och uppskattade nog att få se lite andra bäbisar. kan ju inte vara kul att bara glo på mamma hela dagarna. det enda som trilskades var när han skulle ligga på rygg i vattnet med ena örat under och det andra ovanför vattnet. instruktöven som jag tror heter jonas visade på elvis hur man skulle hålla barnet och då gick det hjätte bra tills jag skulle hålla för jag måste ha hållt fel eller nått för då var det visst inte lika kul. men med lite träning och vana så fixar nog sig det med.

sammanfattning på babysinet blir att det var vert varenda öre, som för övrit var väldigt så många. nu längtar vi tills på tisdag då det är daxs igen.


Annars så har det blivit väldans halt och kallt. För ett år sedan hade jag inte känt nån stress förns förbudet på sommardeck inleds men i år så är ju det lite annorlunda då vi har vår käraste ägodel med oss i bilen när vi far nånstans så nu är det brottom brottom på med vinterdäcken och som tur i oturen har jag min kära morfar till hjälp. jag är helt övertygad om att jag skulle klara av att byta däcken själv men nu är det  så roligt att när vi bytte gummi på däcken för 2 vintrar sen när vi fick ta över bilen så sa inte killarna på gummiverkstan nått om att felgarna var för stora så nu måste vi ha nå slags klossar i stötdämparna fram så att inte hjulen skrapar i hjulhuset vilket de gör ändå när det kommer lite snö i dem. otroligt enerverande. iaf så måste man ha en billyft för att kunna montera klossarna vilket alltså min kära morfar har tillgång till. så i morgon förmiddag ska jag med snigelfart bege mig ut till alnö för en dag i mormors sällskap medans morfar fixar bilen. Det kommer nog bli en mysig dag med god mat och trevliga samtal. som alltid.


Jag har börjat tappa hår och ögonfransar som fasen. jag har för mig att jag hört att det kan bli så när man varit gravid, stämmer detta eller vad är det för fel på mig??

får nästan panik. är väldigt "fäst" vid mitt hår som för en gångs skull på flera år börjar få lite längd. där kan jag tacka min stöttande livskamrat för hjälpen. annars hade jag klippt av det i ren otålighet som vanligt.

stort tack älskling!

på tal om älsklingen så tror jag att jag ska ta och göra mina två älsklingar sällskap framför dumburken. som elvis tuvär har fått väldigt stor intresse för. vi får vända hans rygg till så att han inte ska sitta och titta så mycket på den men då försöker han vrida skallen av sig i stället. fängslande farlig apparat det där.


go natt gott folk...

 
 
Anna - Om livet som ung ensamstående mamma.

Anna - Om livet som ung ensamstående mamma.

29 oktober 2010 14:06

Det är väldigt vanligt att tappa hår, och så efter att man fått barn. Det är något med hormonerna som spökar, men var lugn! Det ger med sig :)

http://egopix.blogg.se/firsttimeuser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards