Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

mamma stund har guld i mun.

Av mirelle - 28 oktober 2010 21:07

just nu har jag lite mammastund för mig själv och passar på att skriva av mig lite här. inte för att jag har så himla mycket att skriva om men vad gör det när flödet är bra.

lite som terapi är det ju ändå att blogga skillnaden är ju att man berättar för hela världen än för bara en terapeft och att man inte får nån fidback vilket ändå är ganska skönt. saker och ting är ju ändå som det är och dessutom inget jag har nån lust att ändra på. ja förutom alla de sakerna jag har beklagat mig för men det får ske i mina lldeles egna takt. vilket betyder att helften inte kommer att ske.


Jag kan ju berätta lite om min dag iaf. det har varit rekordvarma 8 pluss i dag vilket var en glad överaskning med tanke på att de sa på vädret att det skulle bli fulväder. lite sol tackar inte jag nej till!

Det var ju dax för deckbytar dan i dag och därför tig jag och elvis vårt pick och pack och för till mormor och morfar på alnön. på grund av det fina vädret så gick det ju riktigt bra att köra ut dit för vägarna var som nästan torra. vilket var super bra juee. värre var det för en svart volvo såm måste fått en nedrans sladd för den stod djupt ner i ett dike med rumpan inne i skogen. kan inte ha varit kul färd för den/de som åkte i den. jag hade nog fått panik iaf för elvis skull. nä numer kör man som en gammeltant på söndagsutfykt när jag far runt med min lilla guldklimp.

nå väl hos mormor så blev det som jag förutspått och sagt tidigare att det blev god mat och trevliga samtal. elvis måste ha en otrolig dragningskraft för varje gång vi varit där så har också min moster och mormors svägerska lyckats varit där sammtidigt vilket har varit riktigt trevligt. de är så roliga när de kommer igång med sina samtal. dessutom så får jag en liten rast från elvis för jag får knappt hålla han. han blir grymt bortsämd. tur att han är en sån charmputte och bara ler stort mot alla som pratar med han. han verkligen älskar uppmärksamhet och det är ju bra med tanke på att han ska bli rockstjärna. :)


en nyckter, drogfri, oskuld rockstjärna somm alldrig åker på nån längre turne utan att ta med sig grymma mamma. in my dreams.


nää nu är jag less på mammastunden. nu längtar jag efter mina två stora älsklingar som jag tror kollar in moberg i vardagsrumet. tjingeling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards