Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Snö!

Av mirelle - 10 november 2010 18:32

 I går kväll när jag nattade elvis så kom jonny in och viskade

-tita ut, det snöar!

och bara automatiskt så blev jag alldeles pirrig, nyfiken och glad när jag såg snön. det är en magisk känska på något vis. som om att jag skulle gått och väntat ett helt år på att snön skulle komma. lite som känslan av att dra det varma täcket tätare om kroppen en kylig morgon. underbart.

Och det var inte bara jag som blev glad över snön för det var ju också elvis första snö nånsin. vi tog det piano och gick ut på bron och kikade och vi hade tur för trktorn var där och plogade parkeringen så vi fick se lite blinkande saftblandare med som priecis som snön fick stora ögon av lille elivs. Just nu har han ju ingen glädje men det kommer han nog hinna få innan all snö är borta.

Få se om jag tordas ta mig en tur med vagnen i morgon. Jag kan tänka mig att det kommer bli många svordommar från mig då. Det har varit otroligt taksamt att ha fått barn på sommaren. jag behövde alldrig skaffa mig någon vinderkappa eller vinterskor som passar svullna gravidfötter. vi har knappt behöft några kläder på elvis för det har varit så varmt vilket har gjort det väldigt enkelt att byta på han. det är ändring på det nu och i våran kalla lägenhet och bil som saknar moror och cupevärmare så kommer vi nog bli riktigt bra på att pylsa på han mycket med kläder.

Ja det har varit en bra sommar. en helt unik och fantastisk sommar och nu väntar vi oss en lika fantastisk och unik vinter. det är mycket som kommer att hända. han ska lära sig rulla, sitta och krypa. Äta riktig mat occh kanske få lite tänder och allt som händer är lika fantastiskt, häpnansväckande och roligt så det inte är klokt. fan va lycklig jag är!  


nu ska jag gå och krama om bägge två!

 

Elvis får se snö för första gången men det var nog traktorn som van all uppmärksanhet.

 

Elvis iförd moster melindas body som jag fick i födelsedagspresent.

  

nybadade.

 

sötfossingarna!! 

  

mammas    busar under filten!


 
 
Ingen bild

Inga-Britt

10 november 2010 20:23

Man blir så glad av att läsa din blogg. Du sprider en sådan skön positiv känsla. Kram.

mirelle

11 november 2010 09:23

tack. det är ju för att jag är sån glad människa! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards