Direktlänk till inlägg 30 november 2010

ååå så dyker vi!!

Av mirelle - 30 november 2010 13:15

Jag har en strålande raport att lämna från dagens babysim! det gick tokbra.

det har varit upp och ner med intresset för babysim från elvis sida. första gången gick väldigt bra sen de tre följande gångerna var det mycket grin och gnäll och det beror på att vi inte lyckats tima hans lunch med badet utan det har varit dax samtidigt. mycket trisst. föra gången missade vi på grund av förkylning men i dag i dag så var allt perfekt och elvis skrattade och flinade hela tiden och det var även dax för hans första duk i dag vilket jag har varit super nervöst inför eftersom jag vet att elvis inte gillar att få vatten i öronen men det gick ju  förstås strålande bra och han var såååååå duktig. min lill go ponke. :D

nu såver han som en klubbad säl och min mage kurrar. precis som det ska vara efter ett bad!


Förutom att vi roar oss med att plastka i 36 gradit vatten en gpng i veckan så har det hänt en annan grej med elvis och det är att han lärs sig rulla från rygg till mage och han tycker det är skit kul. och det gör förstås vi med. Sen har han fått snaka på sin första stampade potatis med modersmjölk och det gick också bra. han tyckte nog det var lite konsitg konsistens men det gick ner iaf. det är helt fantastiskt på något vis men det är det om han släpper en fis med. allt ät gullit och sött. nu iaf :)


Och fint har jag fått det hemma i lyan på södern. egen sydda hissgardiner i köket som jag är så stolt över och en advetsljustaka to die for!! jag är mycket möjd so fare!

men det är inte klart än och jag har gjort en fint kalender schema över allt som ska fixas innan jul och det är nått varje dag. Desember kommer att gå mycket fort. mycket mycket fort!  men jag ser fram emot att få baka och laga mat, pynta granen och sen mysa ner med familjen i soffan på julafton och bara vara åhh så jag längtar. och som det verkar nu så får snön ligga knar. fan va jag hoppas att snön får vara kvar. vill inte ha en grå-brun jul. nä den ska vara kall vit och gnistrande! så klart


Nu vill jag snacka film för vi såg nämerligen en skit bra fransk vestern film om legenden, hjälten, manen som sjukter snabbare än sin egen skugg. jo jag pratar om lucky loke så sklart. filmen var skit snygt filmat och det gjorde ingenting att de pratade franska det gav den bara mer status tycker jag. spännande och rolig. SE DEN!


Sen har vi nyligen sett Komesarie Späck och där vill jag bara säga att Per Moberg gör sig så jävla bra som kvinna. också värd att se.


nu var det inget mer så tack och heejjda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards