Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Åå så dyker vi igen...

Av mirelle - 7 december 2010 15:01

japp i dag har vi varit på babysim igen och det går bara bättre och bättre nu. så himmla skönt. det blev förvisso lite gnäll efter dyket i dag och elvis skällde lite på sin mamma fr att hon tryckte ner han under vattnet men det gick bra. jag han se hur han blåste ut luft under vattnet och kan inte anat än att bli imponead över hur bra utvecklad mäniskan ändå är när den fortfarande är så ung. Fast jämfört med många djur så saknar vi många häftiga egenskaper. men het ärligt så är det riktigt skönt att min lilla bäbis inte började springa omring det första han gjorde. tex.


på dagens simlektion fick vi vara i den gammla delen av sporthallen på grund av att det var fel på multibasängens botten eller om det var klåret, jag har fått två olika informationer, som vi vanligt vis bruka vara i så vi fick alltså vara i mellanbasängen inne i sporthallen och det är väldigt förvånande att det är så slitet, gammalt och ofrscht där med tanke på hur många miljoner de lagt ner på himmlabadet. man kunde ju tycka att de kunda fixa till den delen med. en mille hade gjort mycket. väldigt mycket. det var även mycket kallare i det omklädesrummet så det blev inget sölning av tid i dag vilket resulterade i lite extra tid över för annat och jag bestämmde mig för att åka ut till erikshjälpen i timrå bara för att det var så länge sedan jag var där och för att jag och sambon är ute efter en massa gammeldax julpynt.

jag kan ju börja med att berätta att det var skitmycket folk, så pass att jag knappt höll på att få nån plats för bilen. väl inne hittade jag en massa grejjer  och det var ju bra. även ett par svarta skinnstövlar åt moí följde med ner. eftersom vi ska fira julen hemma i år så tänkte vi slå på stor och pynta ordentligt och när jonny var liten hade de girlander hängande i taket så vi tänker alltså göra en riktigt gammeldax julpyntning hemma och det är så himmla kul och dessutom elvis första han kommer ju inte fatta nått men vi kommer ha fina minnen från elvis första jul och det är ju alltid nått. för att återgå till mitt lilla besök på erikshjälpen så var det förståss dax att betala och visst har man mött tråkiga, otrevliga butiksbiträden men karln som stod där var nog fan det värsta jag mött. han stod med armarna i ksors över bröstet, suckade, och svarade inte på tilltal så det som hände var att jag stod och pratade utan att få ett enda svar jag fick be om påse två gånger och jag kände mig så jävla oönskad i den där affärn så jag ska fan alldrig ätta min fot där igen. deras förlust!!


så hela vägen hem och under hela lunchen och till ochmed nu så stör jag mig så mycket på karln att jag är förbannad. känner att jag håller på att jaga upp mig nu med så dax att släppa det nu innan det går illa.

MEN jag kan ju säga att jag lärt mig någonting utav det iaf och det är ju att jag verkligen har fått förståelse för hur viktigt det är att jag är trevlig mot ALLA som kommer in och handlar av mig. att jag alldrig får bete mig så mot någon av mina kunder. för jag vill ju att de ska komma tillbaka och handla mera.

jag säger så för att jag vet att jag har jobb på färgandeln till sommarn vilket är så jävla grymt skönt och jag kommer rocka fett där hela sommarn och förhoppningsvis långt in på hösten och jag ska bli den bästa butiksmedarbetaren i hela sundavall. japp så äre... då var det sagt.


ja julen står för dörren och det är så otroligt fint att snön ligger kvar. det blir ju så stämmingsfullt och fint. i helgen var det julmarknad uppe på norra berget och vi var där på söndagen. vi trodde att det skulle bli bara vår lilla familj men det slutade med att min goda vän sandra hängde på. vi skulle möta henne uppe på berget men nr hom väl kom så hade vi hunnit träffa min kusin, mormor,morfar och moster. så vi bler ett gäng och det var riktigt mysit. som vanligt blev det bara en massa gosaker köpt. bara snask. mums. snart är det jul!!!

pok

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards