Direktlänk till inlägg 13 september 2011

har att ta igen

Av mirelle - 13 september 2011 17:30

det är lustigt hur man kan hamna i svackor eller kanske rättare sagt perioder.

  jag är nog den värsta perodaren av alla jag känner. jag har perioder för bloggning, läsning, pyssling, stickning, perioder med humör, humor och tycken för smak och doft. säkert som alla andra men jag drabbas verkligen av mina perioder. jag blir helt besatt av att hålla på med nått. hag jag fått för mig för att sticka en mössa ja då blir det 3-4 st innan den perioden är över. får jag lust med att pyssla ja då kan man slå sig i backen på att man hittar glitter, snören och tapetbitar överallt. eller om jag får för mig att läsa då blir det 4-5 böcker på raken. det kommer som en våg drar över ligger och gonar ett tag och swichar iväg igen och jag tror att de gånger jag känner mig lite nere, är ovanligt stressad eller lessen är när jag inte är inne i någon period. när jagi nte har något att ge 100% åt. jag blir nog lite vilsen och rastlös. visserligen så har jag ju blivit mamma till min underbara lilla elvis som jag försöker ge 2000% åt när jag väl få se han. men sen då som nu när jag sitter är på mitt för lata arsle och tycker synd om mig själv då jäller det alltså att komma in i nått. får hoppas att det kommer en våg snart och som tar mig med på något nytt äventyr.


om en vecka eller så så ska jag och chefen bila ner till stockholm för att gå en endagars kurs i färgsättning med han jon från teve. tanken är att jag ska få ansvaret för happy homes färgsättninghjälp och alltså göra hembesök för att hjälpa människor hitta sin stil, kulör mm i sitt hem. JAG!!

visserligen brinner jag öfr att hjälpa folk med just det men nu gäller det att jobba på självförtoendet och att inte hamna i någon svacka då jag inte kan komma på något bra att visa upp. kan prestationsångest döda skapande kreaktivitet? jag är dessverre rädd  för det.


på tal om ingenting tänk va skönt coh ligga inbeddad i ett stort lapptäcke ien husvagn tillsammans med den man älskar mest i hela världen och lyssna på regndroppar som dunsar mot taket.

det skulle jag vilja göra mest av allt i hela världen och när jag lessnat på det skulle jag vilja kolla på en animerad film och käka knaprig lasagne...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards