Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

egenskaper som person

Av mirelle - 15 oktober 2011 15:33

Man är som människa alltid hungrig efter utvekling iaf om är funtad normalt. Det är sällan man träffar någon som är helt och hållet 100% nöjd med sitt liv och tillstånd i det. Säger de att de är det så ljuger de för dig och sigsjälv!

Ingen är det i alla fall inte i en längre tid. Alla vill vidare nå nya mål, uppleva nya erfarenheter, skapa nya kontakter eller övervinna rädslor. Det ligger i människans natur och det är det som skiljer oss från de andra djuren.  I mitt fall så är det det ständigt aktuella livsavgörande  ... pengar. Jag vill ha mera, mycket mera. Dessverre måste jag göra av med alla små slantar jag sparat och lånat ihop på något så tråkigt(?) som en bil missförstå mig inte -jag kan inte leva utan en bil men jag vill inte betala för någon. De kostar nog ändå!! jag vill för övrigt inte betala för nått, något som i och för sig inte hänger ihop med mitt shoppingberoende vilket jag i och för sig har tyglat otroligt bra det senast året mest på grund av att jag slavat på jobbet hela sommaren utan möjlighet att fly och spendera upp allt. Tack goda gudar för det!!

  Men hur ska jag kunna bli rik då? snuskigt rik alltså? den enkla men inte så troliga sättet är ju att vinna på något typ av spel tex triss, trav, lotto mm vi jobbar hårt på det men så klart är man grymt glad om man bara får igen pengarna man har lagt ut vilket sällan händer såå det är ju helt värdelöst så klart. Vi ska faktist spela på travet i kväll ca 40 mille står på spel och ja på något mysko sätt så tror jag på turen men det är ganska så patetiskt egenterligen.

  Nä ska jag bli rik får jag nog ta och kavla upp armarna och hugga i och när jag har kommit på hur jag ska gå vidare från det så blir ni de första att veta! ;)


Nu ska jag lördagsmysa med min kära karlslok. Om han nu vill va i närheten av mig har nämerligen lyckas med det otroliga att reta upp han till galenskap.


trevlig helg 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards