Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

gräsänkling

Av mirelle - 17 oktober 2011 14:45

sitter inkurad i jonnys huvtröja och med en citronmuffins och en kopp te. huttrar och fryser!

det blev lite om ens någon sömn i natt på grund av elvis förkylning, det är hemst när en så liten blir sjuk och inte kan säga vad som är fel. just nu ligger han och sussar i vagnan. Jag hade han ett tag på altanen men blev så frysen själv att jag drog in han, men det var nog bra att han fick i sig lite friskluft.

det kan inte döda en som mamma sa i mitt tidigare liv som barn själv. nu är det jag som är mamma och ska tjata på elvis att han ska klä på sig ordentligt. värre är det för jonny hans goa mamma ringer så fort temeraturen skönker och påminner honom att bära långkalsonger!! gullit.

inte för att det behövs jonny kan det där och om han skulle glömma så fins ju jag! :)


han är för övrigt nere i stockholm på kurs med facket och ska lära sig att mäta jobb. jag har själv varit på kurs på samma kursgård och vet att han kommer att ha det bra!

http://www.ronneberga.se/

för det var väldigt bra mat och fina lokaler där. jag tror jag gick upp ca 1 kg om dan när jag var där!


den här bilden är tagen på mig vid mitt besök på rönneberga och väntade elvis.

fast det visste jag ju inte då! :)  jag var nog i 7 månaden.

   

bilden visar en grillfesten vi hade då under vistelsen och utsikten utöver skärgården.

kan tänka mig att det är lika vackert nu fast färggrannare! jonny får det som sagt säkert väldigt bra.


får se bara om jag klarar mig utan honom bara.


nu börjar värmen återkomma i kroppen muffisen är slut och jag måste gå på muggen.

ha en bra dag i höstland...



 
 
hanna

hanna

20 oktober 2011 08:00

Tack för den fina kommentaren :) Tänkte höra, ska vi ses nåt i helgen? Fina bilder btw! Kram

http://hanniipie.bloggplatsen.se

mirelle

21 oktober 2011 13:50

varsegod!
jag vill jätte gärna ses men i helgen så ska jag ta igen tid med jonny som varit borta hela veckan. men vi skulle tycka det vore superskojj om du och gubben din ville titta förbi påen bit mat nån dag! men det kan vi höras om senare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards