Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

mmm mat

Av mirelle - 13 mars 2012 14:02

japp mat är så gott att jag valde att lägga upp ett lager på ca 10 härliga kilo!!!!!


eller hur!


nä de är verkligen inte härliga, fina, mysiga eller vackra! de är snarare hemska, fula, obekväma och extremt mycket i vägen! aggggggghhhhh.

jag blir förbannad. hur kunnde jag låta detta hända??

nu kanske 10 kg låter lite för vissa men för mig käns det som jag är en helt annan person. jag är den tjocka systern!!!!


grå och trött är jag också. inte trevligt.


men så blir det om man är lat och dum.


käns skönt att jag kan skriva så mycket om mig själv endå. det är ju trotts allt min sida och ni som läser får skylla er själva! hahahaaaa


men jag är hällre fet som en padda än att behöva leva och se sitt barn dö av undernäring. och bara tanken på att det faktist fins barn som dör av att de svälter ihjäl kan verkigen få en att ifrågasätta hur jävla egoistiska, lata och naiva vi i västsvärlden är! vi köper nya grejjer för att vi är less, vi slänger saker som är hela för att vi är lata, vi köper billigt och stödjer rika "herrar" istället för att lägga på några kronor extra och stödja en fattig bonde för att vi är snåla. jag skäms över mig själv och många andra. egenterligen hela samhället. det enda som får oss att släppa på plånboken är tjusiga galor som uppmärsammar något som har varit i behov av hjälp kanske de senast 40 åren.


varför låter vi det gå så långt?

det är ju ENKELT att göra en förendring.


sluta köp nytt billit skräp!


köp ekologist och närprodukserat!


skänka ex 100 kr i månaden till nån betrodd organisation,

 för 100 kronor i månaden har vi råd med, vi behöver bara låta bli att tex köpa snask en helg i veckan eller avstå från en flaska vin eller två dosor snus, cyckla/buss/gå istället för bilen några av turena vi endå gör i onödan

det fins tusen saker till vi alla kan göra för att lätta på trycket i de länder som har det svårt.


börja med att öppna ögonen och sluta gnälla och försök att se hur jävla bra vi har det fast vi är feta, fula och bara arbetarklass!


tack för mig! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards