Direktlänk till inlägg 24 september 2012

regn

Av mirelle - 24 september 2012 17:30

hej.


märkte ni att det regnade i lördags?


det gjorde vi. det blev ju åter igen fiasko av våra stora övernattnings planer. denna gång i fort kodiak. jobb, förkylningar mm satte stopp för det. det hindrade inte oss (mej och jonny) att åka upp under lördagen. så tidigt på lördagsmorgonen packade vi ihop våra grejjer. en varm filt, ponscho, ullstrumper, korv och korvbröd vad var vi behövde och så en massa övernattings prylar åt elvis för han skulle sova över hos sin mormor. sagt och gjort elvis var pussad, kramad och överlämnad och vi drog till storskogen. kallt var det 4 grader tur att det mest är ull och skinn i utsyshen vi förståss hade på oss. och att mockasiner inte håller för blöt mark fick vi ju lära oss i älvkarleby så vi var vär utrustad med varsina känngor.


det blev en lyckad dag fast det var kalt, det fans ju eldar att värma sig mot, det var sjukt mycket folk där. glada gooooooa människor vi lärde känna, kolbulle och mycket pang pang. vi träffade även en gammal kompis till jonny som var där med barnen som numer bor i härnösand som vi blev hembjuden till och tur var väll det för vi halv 4 snåret började det tokregna och vi tog tillfälle i akt ( även om det inte är specielt trapperaktigt) att fly från regnet och for till härnösand på lite husesyn för att sedan åka hem skrubba av sig röklukten och äta en fantastisk måltid på the merkat cross. för att sen gå hem och sommna på soffan. 


så här i efterhand kan jag tycka att det är en alldeles perfekt dag! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards