Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

1,a platån sprayfärg och mossa!!

Av mirelle - 22 oktober 2012 09:05

Ja men jisses


nu har jag mycke å berätta på liten tid!


först och främst så måste jag få tala om att jag i fredags tog mina träningskor, radio och knallade iväg mot norra för att bestiga trappan. detta var nu tredje dagen i rad jag gav mig ut på detta äventyr och de två tidigare gångerna har jag alltså inte kommit fram till trappens början ens men i fredas då med mycket motivation och lite flyt i trafiken så nådde jag fram till trappan och till och med upp på första platån. vilken lycka!


här är bildbeviset





Och så här glad var jag då! :)



   


inte så charmig bild men va fan ska man göra, jag ser ju ut så!


Dessverre halkade jag på nervägen då trappstegena var hala som snor. Så lite blåslagen är jag men det var det värt!

Det blev även en tur i dag men kanske inte så mycket i träningsyfte utan att i går köpte jag hem nya nr av 101 ideer julspecial och blev så sjukt inspererad att jag var tvungen att traska upp mot södra och plocka kottar och mossa och en och annan kvist med


 


här är min lilla sammling. nu ska de bara på torka till sig och bli av med lite småkryp för att sedan förvandlas till vakra vackra ting. Käns så skönt att för en gång skull känna mig lite flrberädd inför all julstök och det käns riktigt bra. jag har även bokat in en städdag och en liten pyssel kväll i almenakan. i år ska det vara årning på torpet!


Annat jag har haft för mig då är ju att jag tästade en ny spreyburk vi kommer att börja sällja i butiken som ska vara lite enklare att använda och jag valde att måla om en liten vattenkanna som en gång i tiden var turkos men som nu var blek, skadad och ful. Jag målade den röd så här blev det!


 


         


Lite roligare! och framförallt juligt om man nu ska vara sån. Funderar på att ist använda den som en vattenkanna göra någon typ att blomsteraragemang i den. Det kan jag åkerkomma med en bild på vad som nu händer!


Jag har även varit på fast i helgen. I tallstugan. Det var supermysigt. Endast en brasa som värme, levande ljus som lyse och massa god mat, sång och skratt. vad mer kan man begära?


Nu ska jag åka på jobbet och kanske blir det en alldeles underbar dag i dag!



 

Hejjjjdå! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards