Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

röjja i röran

Av mirelle - 7 mars 2013 12:30

Karton efter kartong vart jag än ser. Saker utan mening eller mål.


Vad göra?


Jag är en tvättäkta sammlare, det fins alltid nått man kan använda grejjen till. Jag har lätt för att förälska mig i nya saker och jag älskar att gå på loppis. Jag är en kattastrof och en mardröm.


Nu står jag inför en stor förendring i mitt liv och jag har alla möjligheter att göra något åt min oreda.

Men att rensa ut och kasta bort är kanske det svårast för en person som ser potensial i allt och dessutom är otroligt sentimental. En person som jag. Det är dax nu! Nu eller alldrig. 

Jag måste välja att bryta mig loss från ett liv där saker och prylar bossar över mig. jag behöver dem ju inte. Varför låter jag dem ta plats och ork?


Men det tar emot i hjärtat.


Mitt mål är att leva ett liv där gränsen för ute och inne är lite difust. föremålen jag äger slits med hälsan dagligen, där det råder lung och årning. Där kreaktiviteten få flöda och ta tid.


Jag lever nu och bara en gång. Jag har inte tid med en massa bråte som stör och tar tid att hitta, kläder som inte passar, osämja i familjen och lust som dör ut i brist på utrymme.


Nu ska jag bli herren på klippan och kassta skiten!


Bara jag håller ut...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirelle - 1 april 2013 06:51

Vilka intensiva dagar det blir när han har en stor familj. Mycket mat mycket prat mycket folk. Idag är tanken att vi ska åka ut till björköfjärden och pimpla men jag står fortfarande i valet och kvarlet. Lilleman fick fejk krump natten mot i går oc...

Av mirelle - 30 mars 2013 08:05

Jag vill uppmana alla barnföräldrar där ute att bojkotta godis till barnen och ge ett vitt-socker-fritt allternativ i stället. Jag har fått nog av vuxnas "välvilja" att ge godis till barn. Där inblandat läsk och till och med energidryck!!!??? Det...

Av mirelle - 29 mars 2013 16:35


Det är konstigt hur livet kan tvärnita, göra en 180 grades sväng, snubbla omkull, trilla i graven...   Det hände min bror.   Ta vara på livet, lev varje minut.   Mattias fick 7 år.   Jag saknar honom så mycket och det fins ingen t...

Av mirelle - 18 mars 2013 12:09

Hej kära blogg. Idag går dagen i en otroligt knapigt tempo. Jag är så förvirrad och knäpp och allt blir fel. Men jag är glad ändå. För trotts att allt går som det går så är det ok. Det är OK att göra fel ibland. Jag kan ju bara göra det bättre.   ...

Av mirelle - 12 mars 2013 17:22

Oh neeej. inte en till som bara tänker skriva och klaga på vädret!!   Nej nej. Bara lung jag tänkte hellre bearbeta min egen trisstes i detta inlägg. Jag har nog haft exakt 15 kunder i dag och om man räknar på att en kund är inne ca 5 minuter ...

Ovido - Quiz & Flashcards